duminică, 16 februarie 2014

Rolul și locul conspectelor grafice la lecțiile de geografie


Pe parcursul practicii mele pedagogice am observat că din an în an creşte complexitatea sarcinilor de învaţare pentru elevi la toate disciplinele şcolare de studii, la fel şi la geografie, însă numărul de ore se diminuează, astfel că sînt pusă în situaţia să organizez calitativ  procesul instructiv la geografie şi obţin o reuşită de 100% în rindul elevilor. În astfel de condiţii, imi apar adesea un şir de probleme:vCum să-i motivez permanent pe elevi către însuşirea temeinică a cunoştinţelor la geografie? Una din metodele care o folosesc frecvent la lecţiile de geografie este elaborarea conspectelor graficeAceastă metodă este utilă după părerea mea, deoarece este pe larg apreciată şi de alţi profesori cu experienţă avansată de lucru precum şi de rezultatele elevilor mei.
Conspectul grafic este o reprezentare a unui obiect, fenomen sau proces, areal, spaţiu prin mijloacegrafice. Lecţia devine mai eficientă dacă în timpul explicaţiei unui fenomen profesorul schiţează pe tablă unele aspecte referioare la acesta. Pentru asigurarea premisei unei lecţii eficiente conspectele grafice trebuie să satisfacă anumite cerinţe:v

de conţinut: să reprezinteesenţialul, fără detalii nesemnificative care împiedică înţelegerea; 
vestetice: să fie executate cu linii simple, groase, clare şi vizibile din orice punct al clasei;

metodice: să fie utilizate când reprezintă cea mai eficientă cale de însuşire a
cunoştinţelor, de înţelegere a fenomenelor şi proceselor.













iA

















v

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu